Joshua Collins, een 25-jarige vrachtwagenchauffeur in de Verenigde Staten, rijdt al vijf jaar samen met zijn vrouw. Hij is toevallig ook betrokken bij de Democratische voorverkiezingen in Washington en gelooft dat de omstandigheden van de chauffeurs hem daartoe hebben aangezet.
In een interview met FleetOwner, dit is wat Collins te zeggen had.
“Als het gaat om vrachtwagenchauffeurs, dan denk ik dat de behoeften van de werkelijke chauffeurs boven de behoeften van de bedrijven en belanghebbenden in de industrie moeten worden geplaatst.”
Hij vervolgt: “We hebben de neiging om ons op de financiële investeringen van zeer rijke mensen in bedrijven te concentreren. Maar we hebben het niet over het fysieke, emotionele en de stress op iemands lichaam die een persoon investeert in het werk dat hij doet.
Hij wijst erop dat het besturen van een vrachtwagen niet de gezondste baan ter wereld is, vooral vanwege de lange werktijden. “In een ideale situatie zou je chauffeurs 40 of 50 uur per week laten werken, indien mogelijk minder, terwijl ze toch een fatsoenlijk middenklasse loon verdienen.”
“Naar mijn mening moet je een fatsoenlijk loon kunnen verdienen zonder 70 uur per week te moeten rijden.”
We horen je, Josh. Het lijkt erop dat dezelfde problemen op de transportsector van invloed zijn als waar ook ter wereld.