[icegram campaigns=”655″]
Zoals we allemaal weten, groeit het tekort aan chauffeurs met de dag en heeft het gevolgen voor alle delen van de sector. Maar het zijn niet alleen chauffeurs en technici die moeilijk te vinden zijn; het wordt ook steeds moeilijker om andere rollen in de sector te vervullen.
De sleutel is hoe je millennials naar de werkplek kunt lokken. Maar om dit te laten werken, moeten werkgevers duidelijke loopbaantrajecten voor nieuwe rekruten opstellen. Dit zal hen helpen te begrijpen hoe ze door kunnen groeien binnen een organisatie.
Terwijl babyboomers en generatie x vonden dat hard werken en toewijding het enige was dat ze nodig hadden om in een bedrijf op te kunnen klimmen, willen millennials bewijzen zien dat werkgevers hebben nagedacht over hun positie binnen een bedrijf. Als er geen duidelijk pad is, dan zullen ze ergens anders werk zoeken.
Vanuit het perspectief van een eigenaar van een wagenpark, heeft het creëren van loopbaantrajecten ook het voordeel van het voortbestaan van de levensvatbaarheid van het bedrijf. Tenzij mensen zijn opgeleid om in de toekomst managementfuncties over te nemen, zal er wanneer de tijd daar is, niemand zijn die de touwtjes in handen zal nemen.
Laten we hopen dat managers opletten.