Voel je je door het grote publiek gewaardeerd voor het werk dat je doet?
Terwijl eerstelijnswerkers nu terecht veel erkenning krijgen, spelen vrachtwagenchauffeurs en bezorgers meer dan een rol door de wereld in beweging te houden.
Volgens een nieuwe enquête zegt meer dan de helft (50,4%) van de Britse vrachtwagenchauffeurs niet het gevoel te krijgen dat ze in deze moeilijke tijden erkenning krijgen voor hun harde werk.
CameraMatics vroeg het aan bijna duizend vrachtwagen- en bezorgers in hun drie kerngebieden: VK, Ierland en de VS. Interessant is dat Britse vrachtwagenchauffeurs zich het minst gewaardeerd voelden, vergeleken met Ierland (40%) en de VS (36%).
In een commentaar op de onderzoeksresultaten suggereerde Simon Murray, oprichter van CameraMatics, dat consumenten in ontwikkelde landen “gewend zijn aan alles wat ze nodig hebben om beschikbaar te zijn” en er misschien weinig over nadenken hoe het zijn weg naar de schappen vindt.
Hij voegde eraan toe dat vrachtwagens die voedsel en andere essentiële benodigdheden leveren de neiging hebben om ’s nachts te werken, buiten het zicht van het publiek’, maar benadrukte dat het van cruciaal belang is dat we hulde aan het ‘machtige leger van mensen, processen en machines’ brengen dat de toeleveringsketens in stand houdt.
Veel chauffeurs vertelden CameraMatics dat ze geen waardering verwachten of nodig hebben, omdat ze ‘gewoon hun steentje bijdragen’, maar anderen uitten hun frustratie over het feit dat ze niet dezelfde vergoedingen krijgen als andere belangrijke werknemers.
Een essentiële vrachtwagenchauffeur uit het VK meldde dat ze na een werkweek van 70 uur bij een supermarkt niet in staat waren om het noodzakelijke voedsel voor hun eigen gezin te krijgen, terwijl andere belangrijke werknemers voorrang kregen.
“Het is belangrijk dat […] chauffeurs herkend en gewaardeerd worden, niet alleen terwijl we in de greep van deze pandemie zijn, maar ook lang nadat we onze normale activiteiten hebben hervat”, zegt Sean McNally van de American Trucking Association.
We zijn het er volledig mee eens. Daarom heeft Fleet Speak, in samenwerking met Connected2, een standpunt ingenomen en de #LoveLogistics-campagne gelanceerd om iedereen te laten zien dat logistiek belangrijk is. We willen dat mensen het geweldige werk van deze mensen kennen, zodat iedereen veilig thuis kan zijn, met eten op tafel. We willen het respect en de steun tonen die deze essentiële werknemers verdienen, niet alleen in deze moeilijke tijden, maar altijd.
Wil je met de beweging meedoen? Download ons logo, deel het op social media met de hashtag #LoveLogistic en tag ons!