[icegram campaigns=”655″]
Een Britse vrachtwagenchauffeur die het afgelopen decennium in de VS met vrachtwagens heeft gereden, heeft zich uitgesproken over de verschillen tussen het werken in beide landen.
Mick Flynn, een vrachtwagenchauffeur uit Engeland, zei tegen Business Insider UK wat hij altijd deed als een sneeuwstorm toesloeg tijdens het rijden in het Verenigd Koninkrijk. Hij verklaarde: “De meest verstandige mensen parkeerden ergens en genoten van een lekker kopje koffie.”
Niet in de VS en Canada. Daar wordt van chauffeurs verwacht dat ze doorrijden, ongeacht. Waarom? Omdat ze worden betaald per mijl, niet per uur.
Terwijl in heel Europa de regel geldt dat chauffeurs maximaal 56 uur per week achter het stuur mogen zitten (bijvoorbeeld negen uur op vier dagen en tien uur op twee dagen), kunnen Amerikaanse chauffeurs tot 11 uur per dag rijden.
Een probleem dat chauffeurs over de hele wereld treft, is het gebrek aan wachttijd beloning. Chauffeurs kunnen uren staan wachten om te worden gelost of te worden geladen bij los- en laadstations en er geen betaling voor ontvangen.
Verladers en ontvangers zijn laks met betrekking tot vervoersactiviteiten, maar chauffeurs hebben daar het meeste last van. Wanneer gaat dat stoppen?