Nieuwe technologie is geweldig, maar je wilt weten dat een product even praktisch als innovatief is.
Met zoveel technologie in de aanbieding worden de wagenparken slimmer. Maar voor prijsbewuste wagenparkmanagers moeten deze nieuwe producten en functies zakelijk verantwoord zijn.
Don-Burs opleggers, in april tentoongesteld tijdens de Commercial Vehicle Show, kon alle vakjes aankruisen.
Sinds hun lancering in 2012 hebben langere opleggers (LTS) hun waarde bewezen, besparen op één op de 19 reizen en het verminderen van vracht afstanden tussen 15,1 en 17,8 miljoen kilometer.
Het grootste voorbeeld in zijn soort is de drieassige Blade – een 4,88 m hoge, 15,65 m lange oplegger met een volume van 145,5 m³. 16% langer dan een standaard oplegger, zou het aantal ritten met twee in elke 13 kunnen verminderen.
Het 10T hefcapaciteit dek kan twee UK-pallets (over de grootste breedte) over de breedte laden en wordt aangedreven door het single ram katrol systeem van het bedrijf. Het hefdek wordt vergezeld door een extra tweede dek om de volle pallet capaciteit mogelijk te maken en beide dekken bieden voldoende stahoogte.
Blade’s composiet panelen zijn lichtgewicht, delamineren niet en hebben een uitstekende bescherming tegen schokken, slijtage, perforaties en corrosie.
Behalve dat ze uitzonderlijk efficiënt zijn, zijn Blades ook slim. De opleggers zijn uitgerust met technologie om problemen te voorkomen, zoals een mislukte EBS-verbinding tijdens transport of poten die niet volledig zijn neergelaten tijdens de koppeling. Er is ook een 360˚-overzicht in vogelvlucht van het gebied rondom het voertuig bij het achteruitrijden, detectie van voetgangers en fietsers en naar beneden gerichte lichten voor achteruitrijden.
Slim en veilig – meer van dat soort technologie, alsjeblieft. Minder van de andere…