Share This Post

Nieuws

De kerstadvertentie van Amazon is super vrolijk. Maar hoe zit het met de donkere kant van de bezorgingsindustrie?

De kerstadvertentie van Amazon is super vrolijk. Maar hoe zit het met de donkere kant van de bezorgingsindustrie?

Het is nog geen Kerstmis, maar de kerstadvertenties zijn er wel.

Dat klopt, het is die tijd van het jaar waarin we geconfronteerd worden met de gebruikelijke reeks sentimentele berichten die zijn ontworpen om ons een feestelijk gevoel te geven [lees: geld uitgeven].

De kerstadvertentie van Amazon is er maar één van. Met zingende bezorgdozen, dansende grootouders en een hond met een kersttrui, dit is allemaal feelgood-gedoe.

De advertentie bevat ook een glimlachende vrouwelijke bezorger die naar de voordeur van mensen loopt om hun pakketten te bezorgen. De scène waarin ze aan het einde van de dag thuiskomt bij haar familie, zal echter niet bij iedereen goed vallen.

Een schrijver in de Independent-krant zei: “Als je Ken Loach’s Sorry We Missed You hebt zien focussen op de donkere kant van de bezorgindustrie, dan weet je waarom ik huiverde toen ik het zag.”

Bekijk de advertentie en de film (als je dat nog niet hebt gedaan), en je weet waarom…

Share This Post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>