Renault’s Euro-6 Step D-conforme aandrijflijnen voor zijn nieuwe 2019-modellen leveren een brandstofbesparing op in vergelijking met vrachtwagens van de huidige generatie.
De Range T van Renault is uitgerust met DTI 11 en DTI 13 Euro-6 Step D-motoren die in overeenstemming zijn met de wetgeving die in september dit jaar van kracht wordt.
Met een nieuw nabehandelingssysteem van de nieuwe generatie, een Adblue-kwaliteitssensor en zes injectoren in plaats van zeven, kunnen deze modellen het brandstofverbruik tot 3% verminderen. De vrachtwagens gebruiken ook een voorspellende snelheidsregelaar om versnellingswisselingen en Eco Cruise-regeling te optimaliseren om minder brandstof te gebruiken.
Inmiddels is de Range D van de Renault vrachtwagen uitgerust met nieuwe motorsoftware, opnieuw ontworpen hulptoestellen, oliekoelsysteem en een low-flow waterpomp. Deze wijzigingen, samen met de geoptimaliseerde aerodynamica, zorgen ervoor dat deze vrachtwagens een brandstofbesparing tot 7% opleveren.
Vrachtwagenfabrikanten hebben nog steeds tijd om hun vrachtwagens te laten voldoen – laten we eens kijken wat ze bedenken.