Share This Post

Hoofdartikels

4 redenen waarom het verloop van chauffeurs zo hoog is

4 redenen waarom het verloop van chauffeurs zo hoog is

Retentie van chauffeurs is al lang een probleem voor de vrachtwagenindustrie. Dit is tenslotte een rol die vereist dat werknemers langdurig van huis zijn, vaak alleen werken, en dat gepaard gaat met een verscheidenheid aan leefstijlgerelateerde gezondheidsproblemen. Zo gezegd, het is geen wonder dat het verloop hoog is.

Hier zijn vier van de belangrijkste oorzaken van het verloop van chauffeurs.

  1. Menselijke aard

Mensen zijn sociale dieren, altijd op zoek naar interactie en verbindingen met anderen. Elke baan die de mogelijkheid voor dergelijke verbindingen beperkt, zal werving en behoud een uitdaging vinden. Er zijn enkele initiatieven gericht op het verhogen van de hoeveelheid tijd die vrachtwagenchauffeurs thuis doorbrengen, maar het bewijs suggereert dat er meer moet worden gedaan.

  1. Geld

Wanneer bestuurders per kilometer worden betaald, dan kan het verschil tussen het aantal gereden kilometers gedurende een bepaalde periode aanzienlijk variëren. Dit kan resulteren in een groot verschil in het thuisloon. Deze inconsistenties in de maandelijkse lonen kunnen ertoe leiden dat bestuurders moeite hebben om hun geld te budgetteren. De oplossing? Gegarandeerd of op salaris gebaseerd loon voor chauffeurs op lange afstand.

  1. Gezondheid

Elke baan die veel reizen met zich meebrengt, omvat over het algemeen minder gezonde voedselopties dan het eten van huisgemaakte maaltijden. Gemaksvoedsel is niet altijd de gezondste en kan tot gezondheidsproblemen leiden, zoals obesitas en leefstijlgerelateerde ziekten. Vrijwillige gezondheid gerelateerde verloop levert al vele jaren een belangrijke bijdrage aan het verloop van chauffeurs.

  1. Verwachtingen versus realiteit

De verwachtingen die mensen hebben van het besturen van een vrachtwagen komen zelden overeen met de realiteit. Verslechterende infrastructuur, inefficiënties van de supply chain en meer. Als je een vrachtwagen bestuurt, dan hoeven we niet verder te gaan…

Share This Post

1 Comment

  1. hier nog enkele redenen waarom er een grote uitstroom is in Europese landen,,,,zit zelf al 23j op de bok,,,,,
    Chauffeurstekort.,,,, Het nieuwe toverwoord in de media en ook als aangevoerde rede dat spullen en leveringen niet meer op tijd geleverd worden,, hogere werkdruk voor chauffeurs en ,lange wachttijden voor passagiers. besparingen,,,inkrimpingen,,Alles, maar dan ook werkelijk alles en iedereen doet haar/zijn best om ervoor te zorgen dat geen enkele ziel met een gezond brein nog uit vrije wil achter het stuur van een vrachtwagen of bus wil gaan zitten om bij tij en ontij ervoor te zorgen dat heel de boel stipt en op tijd draait of bij een klant op de vloer staat. Gefeliciteerd, het is gelukt.
    De gemiddelde chauffeur met 25 jaar ervaring verdient zo’n €14 bruto per uur waarvan we er rond 9 euro overhouden,,,onze zwarte enveloppe is afgenomen,,,onze werk uren zijn beperkt door de rij en rust tijden die men vaak als bus chauffeur niet zo rustig kan nemen als vrachtwagen chauffeurs,,,alle overuren die we vrijwillig willen presteren worden peperduur belast,,,,we worden in een 38 uren contract week ingeschreven maar werken er vaak rond de 300 per maand en als we een verhoogt uren contract vragen blijkt dit niet te kunnen,,,,,bij de bedienden en banen betaalt met direct of indirect gesubsidieerde lonen krijgt men bijna overal maaltijd cheques,,,,bij ons in de transport sector moet je al heel goed zoeken waar je ze krijgt want men gaat er van uit als je een nacht vergoeding krijgt om te overnachten in je cabine zit dit erin verwerkt,,,,,en wat met al die andere stakkers die niet overnachten in hun cabine?,,,,,telt onze kwaadheid en afgunst niet mee als we voor ons iemand aan de kassa zien afrekenen met iets waar we ook recht zouden op moeten hebben?,,,,,wie in 1991 begon met rijden kreeg een nachtvergoeding van 1100 fr en 27 jaar later is dat ‘gestegen’ naar het astronomische bedrag van €49,,,,, Bij de gemiddelde klant wordt je behandeld als minderwaardig uitschot,
    met veel geluk kan er een goedemorgen af maar meestal wordt je behandeld door de “zet daar maar neer mentaliteit” en liefst nog in de juiste frigo of plaats waar het voor koning klant normaal staat,,,,,alles voor de klant en de klant is koning,,,,,maar als de koning maar steeds blijft besparen op personeel waardoor wij chauffeurs steeds meer moeten doen voor die koning en daar word niets over gezegd maar als we het als chauffeur zelf zeggen zijn we de pineut want dan zijn wij de slechte chauffeur die niks meer wil doen of te lui is om te werken,,,
    Voor de gemiddelde medeweggebruiker ben je een klootzak die in de weg rijd en dat is het dagelijks startsein tot: afsnijden, inhalen en na drie meter na rechts komen, communicatie via de middelvinger, uitvoegen en de afrit nemen op het allerlaatste moment en dit liefst voor een vrachtwagen. Op het moment dat het fout gaat, en dat gebeurt steeds vaker, zijn de catastrofale gevolgen vanzelfsprekend altijd de schuld van de bus/vrachtwagenchauffeur.
    Mensen met de grootste bek richting de chauffeur, dat ze in de weg rijden, files veroorzaken, nergens naar kijken, eencellige amoebes zijn….het is meestal van die mensen dat ik het hardst te horen krijg dat ik dan maar wat anders moet gaan doen. En dat is nou precies wat erop dit moment aan de gang is: de vergrijzing slaat toe ieder die een mogelijkheid heeft om er door meer en meer geweld in het verkeer tegen vrachtwagens en bussen.uit te stappen aarzelt geen moment.
    Overijverige beambten die je zien als een rijdende portemonnee, boetes die totaal niet in verhouding staan met de overtreding, chauffeurs met jarenlange ervaring die gepest worden om alsnog code 95 te moeten gaan halen, bij ziekte 45% in loon terug vallen, werkdagen van 15 uur, het schrappen en het niet uitbetalen van verplichte rust uren, ,,,het flink inleveren op je sociale leven,,,, dagelijks de wekker die om 4:00,af gaat,,, gedwongen ongezonde levensstijl en ga zomaar door,,,,.Er zijn geen chauffeurs meer te krijgen hoor je wel vaker
    Gek hè. Jarenlang is de markt kapot gemaakt door een Oost-Europese invasie onder het mom dat er geen chauffeurs meer te krijgen waren en dat is de dikste stieren-poep die er bestaat. Er waren genoeg chauffeurs maar die werden werkloos of konden moeilijker nieuw werk vinden omdat er ineens een Pools kenteken op hun trekker stond ,,,,,,,men deed aan brievenbus fraude in goedkopere Oostblok landen en zette Pjotr en Boris op één camion want dat kost evenveel als één Belgische chauffeur. ,,,Dit alles werd mogelijk gemaakt door Brussel, onder strakke leiding van /Rutte/merkel/ Verhofstad en zijn Europese neo-liberale vriendjes. Er moeten zakken worden gevuld ,,,,,,en de chauffeur van 50? Die mag na 30 jaar heel hard werken de spreekwoordelijke tyfus krijgen.
    Na jarenlang chauffeurtje pesten op allerlei manieren begint de samenleving nu de vruchten te plukken. , onbetaalbare rij opleidingen via de rijscholen voor het behalen en door lopen van elke categorie van het rijbewijs want het kost nu al snel tussen 5000 en 6000 euro gemiddeld ,,,,voorraad problemen bij distri-centra,,,subsidie en innovatie premies die via onze vrachtwagen bouwers naar polen blijven verdwijnen,,,,een subsidie geld stroom in de vorm van renovatie/isolatie premies die jaren lang naar de gebouwde opslag blokken tussen Vlissingen en Eindhoven werden gesluisd,,,,,diezelfde geld stroom word verwacht ondersteunt en gecreëerd door kriske peters/Joachim Coens als belasting geld bijgedragen in de huidige ontwikkeling fase en toekomstige bouw van een industrie zone van 1 miljoen vierkante meter vol magazijn blokken net over de Nederlandse grens in moerdijk,,,,,
    Gefeliciteerd met het resultaat. Ongelimiteerd is er decennia lang tegen de beroepschauffeur aangetrapt en eindelijk worden daar de vruchten van geplukt. Nu iedereen tevreden?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>